Gå til forsideSe kalenderenInformation om Næstved HallenKoncerter Show Udstillinger og meget meget mereSportens sideNæstved Hallens RestaurantMultiArena

Adresse:

Næstved Hallerne
Rolighedsvej 20
DK-4700 Næstved

Telefon: 55 72 44 15


Inspektør: Kim Petersen

Tlf. 29 17 58 29

Eventchef: Randy Thybo

Tlf. 22 82 94 71

 

Bank: 6070 2518006

CVR-nr. 40 17 69 18

 

Send e-mail til kontoret - Klik Her

E-mail til Inspektør Kim Petersen - Klik her

E-mail til Eventchef Randy Thybo - Klik her




Hvad kan vi tilbyde?

 




VM i kvindehåndbold i Næstved Hallerne

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Følg med i byggeriet af Næstved Hallernes nye MultiArena

 

12. oktober 2015

Arena byggeri status uge 42

Gulvet i arenaen er nu lagt, der mangler den endelige opstregning, men dette arbejde kan først udføres, når tribunerne er færdigsamlet. De 5 mobil tribuner er samlet, og mangler kun fastgørelse i væggen og montering af træsæderne.

Hæve sænke væggens montering, er udsat til uge 8, da monteringen kræver at hele gulvet er frit i 1 uge.

Al anden montering i arenaen er færdig gjort, men mangler den sidste finjustering. De sidste rækværk på øverste omløb er klar til montering, tv podiet er også klart til endelig færdiggørelse.
Der skal til VM i damehåndbold, etableres yderligere et tv podie, hvilket er igangsat, samt et tv studio på 5 x 5 meter, der skal etableres i det ene hjørne.

Gulvet i øverste omløb er også færdig støbt. Trapperne fra lounge monteres i næste uge, ligesom trapperne i trappetårnene er på vej.

I loungen, er der ved at blive lagt sidste hånd på de tekniske installationer, de sidst døre monteres, hvorefter gulvtæppet kan lægges. Toiletterne på 1. salen er også færdige, og mangler lige den sidste finish.

Ventilationsanlægget er klart til indkøring.

Arbejdet med at montere elevatoren er halvfærdigt, og bliver helt færdigt næste uge, den sidste trappe i det store trappe rum kommer også næste uge.

Køkkenet er klart til at køkken inventaret kan monteres, hvilket sker næste uge.

Toiletterne i stueplan er færdigmonteret, mangler lige spejle, og slutrengøring, hvorefter dørene låses.

Administration, backstage og mødelokaler, er færdige, mangle slutrengøring og lægning af gulvtæpper.

Omløbet er ved at få den endelige gulvbelægning. Trapper, flugtveje o.s.v. i stueplan er etableret.

I foyeren, er gulvbelægningen færdig, her mangler der montering af udsalgsdisken, opsætning af lamper og vindfang.

I kælderniveau, er alle omklædningsrum malet færdige, der mangler montering af div. Spejle, håndklæderulle holdere, sæbeautomater o.s.v., ellers er det slutrengøring.

Teknikrum og depoter er også færdige, mangler en dør hist og pist. Trapper fra kælder til stue plan, er klar til endelig færdiggørelse af trinoverfladen.

Udvendigt er man i gang med færdiggørelse af forpladsen, der er ved at blive gravet en stor regnvands faskine ned. Området mellem arenaen og stadion ved at være færdigt, således at brugere på stadion, ikke længere bliver generet af byggeriet. De store jordbunker forsvinder i løbet af de næste 2 – 3 uger.

Der bliver i løbet af de næste 2 uger, monteret ”champagne” farvede hulplader på en del af facaden, hvorefter den vil få det endelige udseende.

Parkeringspladsen forventes at blive tømt for skurvogne o.s.v. i løbet af november måned.

Derefter henstår så kun en reetablering af div. skader byggeriet har påført fortove, p-pladsen og andre vejskader.

Kim Petersen Halinspektør

12. oktober 2015

Byggepladsen uge 42

Klik for stor udgave Klik for stor udgave   Klik for stor udgave
       
Klik for stor udgave Klik for stor udgave   Klik for stor udgave
       
Klik for stor udgave Klik for stor udgave   Klik for stor udgave

23. september 2015

Byggepladsen uge 39

Klik for stor udgave Klik for stor udgave   Klik for stor udgave
       
Klik for stor udgave Klik for stor udgave   Klik for stor udgave
       
Klik for stor udgave Klik for stor udgave   Klik for stor udgave

07. september 2015

Arena byggeri status uge 37

Gulvet i arenaen er nu spartlet op, selve gulvlægningen starter i næste uge, i takt med at gulvet bliver færdigt, samles tribunerne, det påregnes at der går ca. 8 uger med gulv og tribune.

Stort set alt arbejde i loftet er tilendebragt.

Væggene er malet, for at skjule at betonelementerne der er produceret af 3 forskellige beton typer, havde forskellige farver.

Arbejdet med at monter knager og bænke i omklædningsrummene er halvt færdigt. Der pågår arbejde med opsætning af brusere, ligesom toiletter også bliver monteret. Dørkarme er isat. Gulve er færdige, når alt installationsarbejde er færdigt, males væggene 2. gang og så er rummene færdige.

Køkkenet har fået opsat alle fliser, gulvet er spartlet ud, således at der kan lægges gulv. Alle installationer er færdige. Lofter er forberedt.

Toiletterne har fået monteret kummer, næste step er at få monteret håndvaske og spanske vægge, så skal der lige males 2. gang og så er de rum også færdige.

Mødelokalet mangler 2. gang maling.

Administrationen har fået monteret lofter og klargjort til montering af div. IT. Mangler så 2. gang maling og gulvtæppe.

Lounge har fået monteret lofter, alle inddækninger er på plads, der er klart til montering af AV udstyr. 2. gang maling og efterfølgende gulv belægning.

Trapper ankommer og monteres inden for de næste 2 – 3 uger.

Døre monteres, når rummene er færdige, således at der løbende bliver lavet slutrengøring og isætning af døre, der så kan låses.
I foyeren, er lofterne færdige, væggene er malet og alle vinduer og udvendige døre i sat. Når det resterende monterings arbejde er på plads, lægges gulvbelægningen. Vindfanget er sat i produktion.

Øvrige omløb er også klar til spartling af gulve.

Udvendigt areal mellem hal 2 og arenaen er næsten færdigt. Der er nedgravet en kæmpe faskine, til optagelse af regnvandet. Vi afventer en godkendelse af planen for det grønne område, således at vi kan få fjernet jordbunkerne.

Kim Petersen Halinspektør

07. september 2015

Byggepladsen uge 37

Klik for stor udgave Klik for stor udgave   Klik for stor udgave
       
Klik for stor udgave Klik for stor udgave   Klik for stor udgave
       
Klik for stor udgave Klik for stor udgave   Klik for stor udgave

05. august 2015

Arena byggeri status uge 32

Det er ikke fordi byggeriet er gået i stå, men der har været ferie o.s.v., derfor har der været et ophold i status opgørelserne.

Foyeren er nu næsten lukket, der mangler en lille smule i hjørnet, hvor cafeen skal være. Der er sat ruder i langs facaden, der mangler fortsat nogle få steder, det er fordi der kommer flugtvejs døre i hullerne.

Dørhullet til hal 2 er lavet mindre og afventer en dør.

I køkkenet er flisearbejdet færdigt, der afventes gulvlægningen, så skulle der være færdigt der. Således at køkkenfirmaet kan komme i gang med at montere inventar.

Toiletterne er klar til opsætning af fliser og gulv beklædning. Hvorefter montering af sanitets udstyret kan gå i gang.

Kontor, mødelokale og backstage har fået slebet gulv, der er isat vinduer og der er klart til gulvbelægning.

I omklædningsrum er flisearbejdet færdigt, der er klar til at bliver monteret bænke og knager i næste uge, derefter mangler kun gulvbelægning.

I hallen, er gulvet rengjort og afventer kun at det bliver tørt nok, til at spartlingen kan ske, formentligt i løbet af de næste 2 uger, derefter kan gulvlæggerne komme i gang.

Inden gulvlægning sker, skal væggene have en gang maling, da beton elementerne har forskellige farver, hvilket ikke er særligt pænt.

Arbejdet med at opsætte værn på øverste balkon, eller omløb, er godt i gang. Derefter opsættes porten i porthullet, således at hallen er helt lukket.
I loftet er lys, varme opsat, cubens 4 storskærme er hængt op, ligesom alle højtalere også er på plads.

I lounge, er der klart til gulvlægger og isætning af de sidste vinduer mod hallen, gitre til nedhængte lofter er opsat.

Udvendigt er flisearbejde mellem arenaen og hal 2, igangsat. Nedkørslen har fået opsat vægge, således at det er muligt at planere jorden ud i det område.

Kim Petersen Halinspektør

05. august 2015

Byggepladsen uge 32

Klik for stor udgave Klik for stor udgave   Klik for stor udgave
       
Klik for stor udgave Klik for stor udgave  
       
Klik for stor udgave Klik for stor udgave   Klik for stor udgave

12. juni 2015

Arena byggeri status uge 24

Taget i arenaen er nu helt tæt, der er kommet isolering på og første lag pap er lagt. Udsugnings aggregaterne er monteret og røglemmene er også isat. Der er monteret facade plader hele vejen rundt i toppen.

Trappetårnene er inddækket, dog er dørene ikke monteret.

Gulvet i foyeren er støbt og der er klart til at montere jern konstruktionen, der skal bære rummet.

Arbejdet med at fylde jord tilbage rundt om bygningen påbegyndes i næste uge, efter at mureren er færdig med at pudse soklen op. Derefter går anlægsgartneren i gang.

Arbejdet med at trække fjernvarme ind til arenaen er også ved at være færdigt.

Der er monteret vinduer i lounge og køkken.

Arbejdet med at montere afløb og vand til toiletterne i stueplanet er godt i gang.

Vægge i køkkenområdet er muret op og er ved at blive klargjort til spartling, med efterfølgende maling.

Gulve i stueplan er slebet for div. ujævnheder. Der er sat lys op i omløbene.

Vægge i lounge er spartlet og klar til maling, der er opsat radiatorer, ligesom størstedelen af ventilationen er trukket.

I kælderen er omklædningsrummene blevet malet og der er klart til at opsætte fliser i baderummene. Her er stort set alt el montering færdigt.
I arenaen, kan gulvet endeligt begynde at tørre ud, nu taget er tæt. Gulvet skal slibes ned, når det er tørt nok, derefter skal det spartles, da der højest må være en forskel på 2 mm, pr. 1 meter.

I uge 35 påbegyndes montering af gulvet, og efterfølgende monteres tribunerne. Inden da vil alle installationer i loftet være monteret, herunder lys, varme, højtalere, cube o.s.v.

Kim Petersen Halinspektør

Byggepladsen uge 24

Klik for stor udgave Klik for stor udgave   Klik for stor udgave
       
Klik for stor udgave Klik for stor udgave  

04. maj 2015

Arena byggeri status uge 19

Der blev afholdt rejsegilde torsdag d. 23. april, hvor rigtigt mange var mødt op og med egne øjne kunne se størrelsen og facon på arenaen.
Alle betonelementer er nu på plads, og arbejdet med at beklæde bygningen med yderbeklædningen er i fuld gang, facaden mod stadion og mod nord vest er stort set færdig, der arbejdes på facaden mod Gallemarksvej.

Elektrikeren arbejder på at få trukket alle kabler oven på loftbeklædningen, der er på plads. VVS eren skal i gang med at montere ventilatorerne. Røglemmene er monteret. Herefter i løbet af 14 dage, går man i gang med at isolere og lægge det endelige tag på.

Mureren er rigtigt godt med, således at skillerummene er med til at synliggøre, hvordan rummene kommer til at se ud.
Der er støbt fundament til foyeren, når den bliver rejst, vil den endelige facon og form på arenaen rigtigt kunne ses.

Kim Petersen Halinspektør


Byggepladsen uge 19

Klik for stor udgave Klik for stor udgave   Klik for stor udgave
       
Klik for stor udgave Klik for stor udgave  

 

04. maj 2015

Indsamlede sponsorbeløb

 

28. april 2015

Byggepladsen uge 18

Klik for stor udgave Klik for stor udgave   Klik for stor udgave
       
Klik for stor udgave Klik for stor udgave  

 

08. april 2015

Luftfoto byggeplads april 2015

Klik for stor udgave Klik for stor udgave   Klik for stor udgave
       
Klik for stor udgave Klik for stor udgave  

 

02. april 2015

Byggepladsen uge 14

Klik for stor udgave Klik for stor udgave   Klik for stor udgave
       
Klik for stor udgave Klik for stor udgave  
       
Klik for stor udgave Klik for stor udgave   Klik for stor udgave

 

23. marts 2015

MultiArenaen til glæde og gavn for idrætten i Næstved

23. marts 2015

Luftfoto byggeplads marts 2015

Klik for stor udgave Klik for stor udgave   Klik for stor udgave
       
Klik for stor udgave Klik for stor udgave  
       
Klik for stor udgave Klik for stor udgave   Klik for stor udgave

 

18. marts 2015

Byggepladsen uge 12

Klik for stor udgave Klik for stor udgave   Klik for stor udgave
       
Klik for stor udgave Klik for stor udgave  
       
Klik for stor udgave Klik for stor udgave   Klik for stor udgave

 

 

11. marts 2015

Byggepladsen uge 11

Klik for stor udgave Klik for stor udgave   Klik for stor udgave
       
Klik for stor udgave Klik for stor udgave  
       
Klik for stor udgave Klik for stor udgave   Klik for stor udgave

 

01. marts 2015

Arena byggeri status uge 10

  • Dækket over 1. salen (lounge) er lagt op
  • De resterende søjler er opsat
  • Der er støbt dæk over begge gavl ender
  • Arbejdet med montering af el og vvs i kælderen, er godt i gang
  • Mureren er i gang, med at opsætte skillerum i omklædningsrummene
  • Montering af væggen mellem arenaen og omløbet, er påbegyndt
  • Udvendige trapperum er også påbegyndt
  • Stålgitter spærene kommer i løbet af uge 11 og monteres efterfølgende

Kim Petersen Halinspektør

01. marts 2015

Byggepladsen uge 10

Klik for stor udgave Klik for stor udgave   Klik for stor udgave
       
Klik for stor udgave Klik for stor udgave  
       
Klik for stor udgave Klik for stor udgave   Klik for stor udgave

 

20. februar 2015

Randy Thybo ansat som Salgs- og eventchef

Næstved-Hallerne udvider organisationen med en Salgs- og eventchef, som får fokus på partnerskaber og program til den nye arena.
Arenaen står først klar til november, men allerede nu, skal der sættes ind overfor potentielle arrangører og sponsorer, så arenaen kan tiltrække den aktivitet, som er en forudsætning for arenaens opførelse.

Randy ThyboTil denne opgave har Næstved-Hallerne pr. 1. marts ansat Randy Thybo som Salgs- og eventchef.
Randy Thybo er oprindeligt fra Herning, men har hele sit voksenliv boet i København. Hun kommer med en solid erfaring fra både kommerciel og oplevelsesbaseret udvikling, som hun har arbejdet indgående med i tidligere ansættelser som markedschef på Ekstra Bladet og arrangementschef i Pressen i JP/Politikens Hus, samt som projektleder på en række kultur- og eventkoncepter, bl.a. i Helsingør kommune. Desuden har Randy en mastergrad i Oplevelsesledelse fra Roskilde Universitet.

- jeg glæder mig rigtig meget til at blive en del af teamet og til at tage fat på den spændende opgave. Arenaens fleksible indretning er indbydende for mange typer af shows, stævner og konferencer, så vi kommer helt sikkert til at tilbyde et bredt udvalg af nye oplevelser i Næstved.

Hun ser også frem til den første store internationale event, når Arenaen i starten af december, skal huse en pulje i håndboldkvindernes VM 2015:
- at starte ud med en så stort profileret begivenhed, giver os en helt unik mulighed for at vise den nye arena frem på bedste vis. Både nationalt og internationalt. Jeg håber der kommer rigtig mange tilskuer, så vi kan fylde tribunerne med stemning og fest, når TV viser indslag fra kampene i Næstved.
Brugere af Hallerne vil fremover kunne møde Randy ved de større arrangementer, der allerede er programsat i Hallerne. Ligeså ved sponsorarrangementer og den kontakt der vil være i den forbindelse.

Halinspektør Kim Petersen udtaler:
- vi glæder os, til at byde Randy velkommen, som ny medarbejder i Næstved Hallerne. Vi håber og tror på at Randy med sin baggrund, kan bidrage til at bringe Næstved Hallerne og Arenaen videre i den retning vi gerne vil, med byggeriet af den nye arena, til glæde og gavn for Næstved Hallerne og ikke mindst Næstved Kommune.

 

 

20. februar 2015

Byggepladsen uge 9

Klik for stor udgave Klik for stor udgave   Klik for stor udgave
       
Klik for stor udgave Klik for stor udgave  
       
Klik for stor udgave Klik for stor udgave   Klik for stor udgave

 

10. februar 2015

Luftfoto byggepladsen

Klik for stor udgave Klik for stor udgave   Klik for stor udgave
       
Klik for stor udgave Klik for stor udgave   Klik for stor udgave
       
Klik for stor udgave Klik for stor udgave   Klik for stor udgave
 

 

07. februar 2015

Arena byggeri status uge 7

Dækket over køkken, toiletter og administration er nu næsten færdigt. Der er opsat lidt flere søjler.

Arbejdet med at fylde jorden tilbage i det der er udgravet uden for ydermurene er igangsat. Som forberedelse for at der kan trækkes vand, el og varme rør ind til teknik rummene.

Varmtvandsbeholderen er sat ind i teknikrummet, ligesom VVS er gået i gang med at opsætte div. blandekredse.

I uge 8, fjernes forskalningen i kælderen, således at arbejdet med el og vvs, for alvor går i gang med at montere det der skal være i omklædningsrummene.

Det forventes at stålspærene bliver monteret i uge 10. De ankommer i 2 dele og samles på stedet. De vil være ca. 52 meter lange.

Kim Petersen Halinspektør

 

Byggepladsen uge 7

Klik for stor udgave Klik for stor udgave   Klik for stor udgave
       
Klik for stor udgave Klik for stor udgave   Klik for stor udgave
       
Klik for stor udgave Klik for stor udgave   Klik for stor udgave

 

30. januar 2015

Arena byggeri status uge 5

Dækket over kælderen ved omklædningsrummene, er nu støbt færdigt.
Det betyder at der nu bliver gjort klat til at få forsyning af div. El, vand varme o.s.v. trukket frem.

Ydervæggene i det der bliver køkken, toiletter og administration, er nu opsat.

Der er rejst 9 af de søjler, hvorpå tagkonstruktionen skal hvile, når den engang kommer. Det betyder at man nu kan fornemme højden på hallen, ligesom man kan fornemme størrelsen af gulvet og den oplevelse det bliver at komme ind for første gang.

Kim Petersen Halinspektør

 

Byggepladsen uge 5

Klik for stor udgave Klik for stor udgave   Klik for stor udgave
       
Klik for stor udgave Klik for stor udgave   Klik for stor udgave
       
Klik for stor udgave Klik for stor udgave   Klik for stor udgave
 

 

30. januar 2015

 

17. januar 2015

Arena byggeri status uge 3

Arbejdet med at støbe det resterende dæk over omklædnings-rummene og gangarealerne, er godt i gang.
Der er gjort klar til montering af flere elementer.

Arbejdet med at fugtsikre ydervæggene er også godt i gang.

Udstøbning af samlingerne i beton elementerne er næste tilende-bragt.

Vejret er på trods af at der kommer rigtigt meget vand, fortsat med os.

Kim Petersen Halinspektør  

 

Byggepladsen uge 3

Klik for stort foto.. Klik for stort foto..   Klik for stort foto..
       
Klik for stort foto.. Klik for stort foto..  
       
Klik for stort foto.. Klik for stort foto..  

 

16. januar 2015

Video Arena byggeri uge 2

 

 

03. januar 2015

Byggepladsen uge 1

Klik for stort foto..   Klik for stort foto..
       
Klik for stort foto..      

 

 

08. december 2014

Støbningen af gulvet i MultiArenaen påbegyndt

 

28. november 2014

Arena byggeri status uge 48

Arbejdet med at støbe fundamenter er nu færdigt. Ca. halvdelen af kloakeringen er også færdigt.

Der er ved at blive gjort klart til at støbe gulv, hvilket vil ske i løbet af næste uge, der vil blive støbt under den del af hallen, hvor der skal være omklædningsrum, samt i et bælte fra ydervæggen og ind, hele vejen rundt.

Der er lagt sten ud i det der bliver halgulvet, hvorpå der bliver udlagt køreplader. Gulvet i selve hallen, bliver først støbt, når der ikke mere skal tunge køretøjer ind i hallen.

Det forventes at væggene i omklædningsrummene rejses i uge 50.

Kim Petersen Halinspektør

26. november 2014

Byggepladsen uge 48

Klik for stort foto.. Klik for stort foto..   Klik for stort foto..
       
Klik for stort foto.. Klik for stort foto..   Klik for stort foto..
       
Klik for stort foto.. Klik for stort foto..   Klik for stort foto..

 

 

03. november 2014

Arena byggeri status uge 44

Arbejdet med at udskifte yderligere 881 m3 jord er nu tilendebragt.

Arbejdet med at støbe fundamenter skrider planmæssigt frem, der er nu støbt ca. halvdelen. Bunden til elevatoren er også færdig.
Samtidigt pågår arbejdet med etablering af kloak og omfangsdræn.

I den nærmeste fremtid, påbegyndes arbejdet med at rejse vægge i det område, hvor omklædningsrummene skal være, det er planen at de skal være lukket i uge 50, hvorefter der vil blive arbejdet i rummene, uafhængigt af vind og vejr.

I den nærmeste fremtid, vil der blive kørt småsten på bunden i hallen, således at det bliver mere stabilt, at færdes på gulvet.

Kim Petersen Halinspektør

Byggepladsen uge 44

Klik for stort foto.. Klik for stort foto..   Klik for stort foto..
       
Klik for stort foto.. Klik for stort foto..   Klik for stort foto..
       
Klik for stort foto.. Klik for stort foto..   Klik for stort foto..

 


03. oktober 2014

Arena byggeri status uge 40

I sidste uge er der kørt grus tilbage på pladsen, da der var et område mod nord, hvor jorden ikke var så god, derfor har man gravet langt ned og erstattet den dårlige jord, med grus, der kan bære den tunge bygning.

Kloakken der kommer fra P pladsen er nu blevet omlagt og den gamle fjernet.

Der er blevet støbt de første 4 af i alt 30 punktfundamenter.

Der er blevet etableret byggestrøm og byggepladsbelysning.

Muldjorden på brandvejen er også fjernet, således at den nu kan belægges med stabil.

Kim Petersen Halinspektør

 

Byggepladsen uge 40

Klik for stort billed.. Klik for stort billed..   Klik for stort billed..
       
Klik for stort billed.. Klik for stort billed..  
       
Klik for stort billed.. Klik for stort billed..   Klik for stort billed..

 

 

22. september 2014

Byggepladsen uge 38

Klik for stort billed.. Klik for stort billed..   Klik for stort billed..
       
Klik for stort billed.. Klik for stort billed..  
       
Klik for stort billed.. Klik for stort billed..   Klik for stort billed..

 

 

12. september 2014

Arena byggeri status uge 37

I løbet af de sidste 2 uger, er der blevet bortkørt ca. 14.000 m3 jord. Den er kørt til et område bag Sydbyskolen, hvor der allerede lå en kælkebakke, den er bare blevet en hel del større. Det har betydet mange lastbiler frem og tilbage, men det er gået fint.

Hullet hvor hallen skal ligge, er nu nede i det niveau det skal være. I den kommende uge vil der ske en afretning og tilpasning, således at man kan påbegynde lægning af installation, der skal lægges før gulvet bliver støbt.

Der har også været hektisk aktivitet, i hjørnet mod tribunen på stadion, hvor der var sat en hel del forskellig installation. Den er nu blevet flyttet og reetableret, således at NB kan spille hjemmekamp på søndag, uden de store gener.

Under gravearbejdet i hjørnet ved tribunen, har man opgravet 2 kæmpe fundamenter, fra gamle lysmaster på stadion, den ene vejer 20 tons, og er optaget i et stykke.

Der er fjernet 3 meter af hallernes depot rum, hvilket har betydet at en del af hal 2, har været brugt som midlertidigt depot, men vi er ved at have genplaceret materiellet.

Det er på byggegrunden lagt en hel del grus til side, det skal ligge der til fundamentet o.s.v. er støbt, så vil størstedelen komme tilbage udvendigt på fundamentet.

Muldjorden vil når vi er færdige, blive trukket tilbage, hvor den kommer fra.

Næste fase med støbning af gulv og fundamenter, vil vare ca. 10 uger.

Kim Petersen - Halinspektør

 

Byggepladsen uge 35

Klik for stort billed... Klik for stort billed..   Klik for stort billed..
       
Klik for stort billed.. Klik for stort billed..   Klik for stort billed..
       
Klik for stort billed.. Klik for stort billed..   Klik for stort billed..

 

 

29. august 2014

Status på byggeriet.

1. spadestik blev taget d. 22. august. Dagen har været ventet i lang tid, men nu oprandt den endeligt. Der var mødt ca. 150 gæster op, til at overvære ceremonien.

Uge 35 er blevet brugt til at fjerne en del små bygninger, omlægge vand og el, samt fjerne 1/3 af hallernes depot. Der er blevet sat byggehegn op om hele området. Der er forberedt plads på parkerings pladsen, til skurbyen.

Det betyder at der er ved at være klart til at grave, der påbegyndes i næste uge (36). Perioden hvor der bliver gravet ud til hallen, vil være ca. 3 uger, og der blive fjernet ca. 14.000 m3 jord.

 

22. august 2014

Foto fra første spadestik til den nye Multihal (Hallen forventes færdig april 2015)

 

Klik for stort billedKlik for stort billed

Klik for stort billedKlik for stort billedKlik for stort billed

Klik for stort billedKlik for stort billedKlik for stort billed

 

 

Dato: 18. august 2014

Første spadestik til Multihallen tages fredag den 22. august

Nyt entreprenørfirma overtager byggeriet

Bestyrelsen for Næstved Hallerne og entreprenørfirma Hansen & Andersen A/S er efter gensidig overenskomst blevet enige om at afbryde samarbejdet om opførelse af Multihallen ved de eksisterende Næstved haller.

Byggeriet er overdraget til Brdr. Pedersen A/S, Nr. Alslev som opfører Multihallen efter vilkårene i følge udbud og licitation afholdt i marts 2013.

Hans Henrik Knudsen

Formand for Næstved Hallerne

 

Dato 09. juli 2014

VM logo

VM i kvinde håndbold i Næstved Hallerne

Håndboldfest i Frederikshavn, Næstved, Kolding og Herning ved kvindernes VM i 2015

Derbliver tale om en smuk geografisk spredning, når VM i kvinde-håndbold i perioden fra den 5. til den 20. december 2015 for første gang afvikles med Dansk Håndbold Forbund som arrangør i samar-bejde med Sport Event Denmark.

Arena Nord i Frederikshavn og den endnu ikke opførte Arena i Næstved kommer til at huse hver sin indledende gruppe og skal desuden lægge gulv til hver en 1/8 finale, mens Tre-For Arena i Kolding også skaber rammen om en indledende gruppe er med helt frem til og med to kvartfinaler.

Jyske Bank Boxen i Herning skal udover Danmarks indledende kampe også være vært for 1/8 finaler, to kvartfinaler, semifinaler og finale-stævne, samt sammen med Tre-For Arena være stedet, hvor kampene om den såkaldte President’s Cup finder sted.

"I Dansk Håndbold Forbund er vi ekstraordinært glade for, at vi ved VM 2015 får mulighed for at bringe dette enestående arrangement ud til håndboldbegejstrede byer, vi aldrig har spillet i før, samtidig med at vi kan fortsætte det enestående samarbejde, vi i forvejen har med kommuner og spillesteder, vi har tradition for at afvikle store arrangementer med," siger Per Bertelsen, der ikke alene er formand for Dansk Håndbold Forbund, mens som også står i spidsen for den organisationskomité, som skal samle trådene op til og under den 22. slutrunde om verdensmesterskabet i kvindehåndbold.

"Både arrangementsmæssigt og sportsligt sigter vi i DHF lige så højt, som vi gjorde det ved januar måneds EM i herrehåndbold, og med den begejstring, repræsentanter for det Internationale Håndbold Forbund, IHF, lagde for dagen under vores netop overståede inspektionstur til de fire spillebyer, har vi sikret os, at rammerne for mesterskaberne er de bedst tænkelige. Nu skal vi sammen med værtsbyerne og spillestederne gøre vores ypperste for at disse rammer bliver fyldt optimalt ud," siger Per Bertelsen videre.

Kilde DHF / Finn T. Jensen

 

Dato: 07. april 2014

Opdatering:

Næstved Arena får 48 mio. kr. i lån

Pressemeddelelse fra Lokale og Anlægsfonden

Parkarena Næstved_HallerneLokale og Anlægsfonden har bevilget 48 mio. kr. i lån til opførelsen af Næstved Arena. Den nye arena bliver et aktivitetssted for både elite og bredde. Arenaen vil kunne rumme både landskampe, skoleidræt og gymnastikforening.

Næstved Arena modtager det største lån som Lokale og Anlægsfonden har givet til noget projekt. Lånet er givet, da der er lagt store ambitioner i at kombinere opvisningsfaciliteterne i en moderne multiarena med nye aktivitetsmuligheder for breddeidrætsudøvere. Det er sjældent at projekter med opvisningsbaner udvikles til både elite og bredde, og Lokale og Anlægsfonden har en særlig mulighed for at støtte den slags initiativer.

Den kommende arena i Næstved skal opføres ved fodboldstadionet og den ene af de eksisterende tre haller på området. Det giver mulighed for, at binde arenaen, de gamle idrætshaller og stadion sammen, så de får fælles adgangsforhold, mødesteder og nye servicefaciliteter.

Størrelsen af arenaens gulvareal bliver på 2.400 m². Det betyder, at arenaen kan rumme to hele håndboldbaner og dermed øge antallet af baner i hele anlægget fra tre til fem. Dermed øges breddens adgang til alle hallernes aktivitetsmuligheder væsentligt på hverdage. Areanen får teleskoptribuner, der hurtigt kan "foldes ud", så arenaen nemt kan ændres fra hverdagsbrug til event-indstilling. Det giver mulighed for at afvikle landskampe i fx håndbold eller basketball med en tilskuerkapacitet på op til 3.500 pladser.

Dertil kommer en 650 m² stor foyer med café. På første sal etableres en lounge på 500 m² til bespisning og VIP-arrangementer. Loungen får direkte visuel forbindelse til aktiviteterne inde på fodboldstadion. Dertil kommer alle de nødvendige dele at et stort idrætsbyggeri: omklædning, depoter, toiletter samt møde- og administrationslokaler. I alt er der tale om et byggeprojekt på 6.850 m², der er tegnet af CEBRA Arkitekter.

Næstved Arena vil gøre det muligt at afvikle en række idræts- og kulturbegivenheder, men den bliver ikke stor nok til at leve op til de internationale krav til mellemrunde- og finalekampe i VM- eller EM-slutrunder i håndbold.

I alt koster projektet 68,277 mio. kr. at etablere. Næstved Kommune har bevilget 5 mio. kr. Lokale og Anlægsfonden har bevilget et lån på 48 mio. kr. Det er det største lån i Fondens 20-årige historie.

Kim Petersen Halinspektør, Den selvejende institution Næstved Hallerne siger om projektet: "Næstved kommer på landkortet med en topmoderne arena, der er funktionel og arkitektonisk en perle. Breddeidrætten får optimale forhold at virke under, mens eliteidrætten kan glæde sig over super faciliteter til både kamp og træning - og særlige gode forhold ved store idrætsevents. Endelig får kulturarrangementerne som koncerter, shows, teater, konferencer facilitetsmæssigt et kæmpeløft.. Sammen med de gamle Næstved haller og stadion bliver Arenaen et kraftcenter til stor gavn for alle i Næstved og Sydvestsjælland."

Torben Frølich, direktør i Lokale og Anlægsfonden, siger om projektet: " Det er et interessant bud på, hvordan en opvisningsarena også kan bruges i hverdagen.af både bredden og eliten. Udnyttelsen af det store halgulv er fleksibelt tænkt med teleskoptribunerne, der frigør kvadratmetre, som kan udnyttes til forskellige aktiviteter i dagligdagen. Samtidig får Sjælland også en fin opvisningsarena for bl.a. håndbold og basketball."

 

Dato: 26. marts 2014

Opdatering:

Læs folderen om parkarene Læs folderen her...

 

 

Dato: 19. december 2013

Opdatering:

Næstved Kommune frigav på deres sidste møde, anlægstilskuddet på 5 mio. kr., samt tilskud for 2014 på 1,4 mio. kr.
Det betyder at vi nu kan gå videre med at lave myndighedsprojektet klart til politisk behandling.

Enderne med tilpasning af projektet er næsten faldet på plads, de sidste tilpasninger vil blive udført, i forbindelse med byggeriet. Da byggeriet er et total entreprise projekt, er der indgået en partnerring aftale mellem hallerne og entreprenøren.
Den betyder at hvis der under byggeriet skulle opstå, ting der vil betyde en ekstra omkostning, skal de øgede omkostninger finansieres ved besparelser andet sted i projektet, derfor vil den udmeldte byggesum, komme til at passe, med mindre hallerne ønsker at tilføre byggeriet, flere eller ændrede faciliteter.

Finansieringen er også ved at være på plads, men det har ikke været nemt, da kreditforeninger og banker holder meget på pengene.

Kommende sponsorer vil blive kontaktet af vores sponsorudvalg, dette arbejde vil starte op primo januar.

Det forventes stadigvæk, at hallen vil stå klar til påske 2015. 1. spadestik, der jo efterhånden har haft flere datoer, vil blive udmeldt her på siden, når den er besluttet.

Kim Petersen - Halinspektør

 

Dato: 09. oktober 2013

Opdatering:

Lokalplanen for multihallen, blev endeligt vedtaget på Næstved kommunes byrådsmøde d. 8. oktober 2013. Planen blev vedtaget med et stort flertal, kun de 2 Dansk folkeparti medlemmer stemte imod.

Det forventes ultimo oktober, at have fået tilpasning af projektet endeligt på plads, der mangler fortsat nogle småting, som entreprenøren arbejder på at få økonomien klar på..

Derfor vil vi nu kunne få lavet de endelige aftaler, vedr. finansieringen. Arbejdet med af få sponsorer, starter også op primo november, så der vil erhvervs virksomhederne blive kontaktet.

Der regnes fortsat med, at vi kan nå at tage første spadestik, inden byrådsvalget d. 19. november.

Kim Petersen - Halinspektør

 

Dato: 6. september 2013

Siden sidste statusopgørelse, er der sket en hel del.

Der har været en 10 ugers hørings periode omkring lokalplanen for byggeriet, den er nu afsluttet og Næstved Kommune, er i gang med at behandle den. Lokalplanen vil tidligst kunne blive godkendt i byrådet d. 8. oktober.

Sideløbende foregår der dels en ydelsestilpasning, for at få den rigtige pris på byggeriet, dette arbejde forventes afsluttet ultimo september, hvorefter detailprojekteringen starter op, og dels for arbejdet til en ansøgning om byggetilladelse.

1. spadestik er blevet udsat lidt og er selvfølgeligt afhængig dels af at vi får en godkendt lokalplan og byggetilladelse, og dels at finansieringen falder endeligt på plads. P.t. forventes det at 1. spadestik sker ultimo oktober eller primo november.

Der har dog allerede været en del aktivitet på området, da det i forhold til projektet, var meget vigtigt at finde nogle brønde der står i området, til de store kloakker der ligger 6 – 8 meter nede, hvor der skal bygges. Specielt en af dem har voldt problemer, den er nu fundet 3,5 meter under nuværende overflade. Det viste sig at den lå under den gamle cinders bane, hvor der i 2002, hvor banen blev sløjfet, er fyldt jord på, dog uden at brønden er hævet.

De første fondsmidler er allerede i hus. Inden for den næste måned, vil der på denne side blive lavet en visuel oplysning om hvor meget der bliver indsamlet af fondsmidler og fra sponsorer.

Erhvervslivet i Næstved vil i den kommende tid, blive kontaktet vedr. sponsorater.

Hvis der er privatpersoner, der ønsker at sponsere f.eks. en stol til hallen, er dette også muligt. Der vil komme en oplysning om hvordan dette skal gøres i den nærmeste fremtid.

Kim Petersen - Halinspektør

 

Dato: 16. april 2013

Parkarena Næstved Hallerne

Fredag d. 12. april, anbefalede et enigt bedømmelsesudvalg, at pege på Næstveds nye multihal.


Næstved Hallernes bestyrelse besluttede på et efterfølgende bestyrelses møde at følge bedømmelsesudvalgets anbefaling.

Bedømmelsen har været anonym, derfor var det med stor spænding, da konvolutten med hvilke firma, der var kommet med vinder projektet blev åbnet, det viste sig at det blev firmaet Hansen og Andersen, med arkitekterne Cebra og rådgivende ingeniør Balslev, der fik opgaven.

Som det ses ud af projektmappen, så vil vi få en virkelig fantastisk hal med rigtig mange muligheder.

Nu går lokalplans arbejdet i gang, sideløbende med at projektet bliver finpudset og detail projekteret.

Projektet vil en af de nærmeste dage blive ophængt i forhallen, således at det vil være muligt at se det der.

Arbejdet med at få økonomien til at falde på plads går også i gang nu, ligesom hele arbejdet med at søge fondsmidler også starter op.

Inspektør Kim Petersen

 

Se projektmappen her! OBS. 56 MB PDF fil

 

Dato: 13. februar 2013

UPDATE vedr. MULTIHALLEN.

TIDSPLAN:
Tidsplanen bliver rykket, således at 1. spadestik ikke bliver d. 15. juni 2013, som planlagt, dette skyldes en ændret myndighedsbehandling. Når datoen kendes, vil det blive udmeldt.
Det betyder så også at indvielsen bliver rykket lidt, det forventes på nuvårende tidspunkt, at tidspunktet rykker med 1 – 2 mdr.

Bedømmelse:
Datoen for bedømmelse af de modtagne forslag til byggeriet, vil blive d. 11. og 12. april 2013.
Forud for bedømmelsen, vil der blive afholdt en informations dag, d. 3. april 2013, hvor de indkomne forslag, vil blive forelagt brugergruppen. De indput der fremkommer den dag, vedlægges bedømmelsesudvalget, som yderligere materiale, når der skal tages stilling til forslagene.
Når det endelige projekt er valgt, vil der blive indbudt til et bruger / borgermøde, hvor planerne vil blive fremlagt.

Spørgemøde:
Der blev d. 7. februar afholdt et spørgemøde, hvor de firmaer der skal komme med et forslag, var inviteret, for at de sammen, kunne se området, se de bygninger de skal indarbejde den nye hal med og komme med uddybende spørgsmål.

Hjemmeside:
Der er allerede nu lavet et link på hallernes hjemmeside www.naestved-hallen.dk hvor det fremover vil være muligt at følge forløbet af byggeriet.

 


Dato: 2. januar 2013


STATUS FOR MULTIHAL VED NÆSTVED HALLERNE

 

I skrevne stund, er status:

Prækvalifikation:
Der har været afholdt en prækvalifikation, hvor firmaer der ønskede at byde ind på opgaven, som totalentreprenører, har meldt sig.
Opgaven lød på at komme med det team, der skal stå for byggeriet, arkitekt, rådgivende ingeniører o.s.v.
Der meldte sig 19 interesserede firmaer, hvoraf der blev udvalgt 6. De 6 firmaer vil d. 9. januar 2013 få tilsendt byggeprogrammet o.s.v.
I løbet af januar vil de blive indbudt til besigtigelse af området, hvor der vil blive informeret nærmere om projektet fra vores side af, ligesom div. spørgsmål vil blive besvaret.

Bedømmelse:
Medio marts, kommer forslagene retur. Vores byggeherrer rådgiver og projektkoordinator, vil så gennemgå og vurdere dem hver for sig. Dette arbejde resulterer i en vurdering af de enkelte forslag, i forhold til de opstillede krav og ønsker. Sidst i marts, indbydes brugere o.s.v. til et informations møde, hvor de enkelte forslag vil blive forklaret, dels ud fra de indstillinger vores rådgiver har givet og dels ud fra det materiale der er medsendt de enkelte projekter. De input og kommentarer der kommer på dette møde, sammenskrives og vedlægges det samlede materiale, som bedømmelsesudvalget skal bruge, for at kunne vælge det projekt der vil blive vinderprojektet. Ultimo marts, er vinderprojektet valgt.
Under hele bedømmelses og udvælgelses processen, er navnene på firmaer o.s.v. skjulte, først når det endelige projekt er valgt, afsløres det hvilket firma det er.

Lokalplan:
Der er udarbejdet en foreløbig lokalplan, den vedlægges materialet, der udsendes d. 9. januar, der blive arbejdet på at få en endelig lokalplan udarbejdet, den skal behandles politisk helt op i byrådet, herefter sendes den til offentlig høring i 8 uger. Evt. indsigelser indarbejdes eller forkastes.
Derefter sendes den igen til politisk behandling og når byrådet så har godkendt planen, vil der kunne byg-ges.

Tidsplan:
Der planlægges fortsat med at der tages 1. spadestik d. 15. juni 2013, på Næstved´s fødselsdag. Med indvielse medio august 2014.

økonomi:
Lige så snart det endelige projekt er valgt, vil arbejdet med at søge fonde o.s.v. gå i gang for alvor. Det forventes stadigvæk at vi kan skaffe min. 5 mio. kr. via disse fondsansøgninger.

Hjemmeside:
Til marts, når det endelige projekt er valgt, vil der på hallernes hjemmeside, blive oprettet en side, hvor det vil blive muligt at følge byggeriet frem.

På Næstved Hallernes vegne
Hans Henrik Knudsen og Kim Petersen

Følgende firmaer og arkitekter, er blevet udvalgt til at komme med deres forslag til hvordan den nye multihal ved Næstved Hallerne kan se ud.

Firmaerne har en frist til d. 18. marts 2013, til at indsende forslag.

Der er nedsat et bedømmelsesudvalg, der vælger vinderprojektet.

Følgende er valgt:

TL Byg A/S, Ålborg, arkt.fa. Kjær og Richter, Aarhus.

 

Hoffmann A/S, Næstved, arkt.fa. EFFEKT, København

 

Enemærke & Petersen A/S, Ringsted, arkt.fa. Mangor & Nagel, København

 

Fa. Brdr. Pedersen A/S, Nr. Alslev, arkt.fa. CASA, Næstved

 

Hansen & Andersen, Næstved, arkt. fa. CEBRA, Aarhus

 

Dansk Halbyggeri A/S, Galten, arkt.fa. KANT, København

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Top